kukania

Dania z mrożone - szef kuchni poleca
wino do wieprzowiny

Filet rybny powinien znaleźć swoje miejsce w diecie jako danie rybne niosące za sobą wiele korzyści. Wszak ryba to źródło wielu bardzo cennych składników pokarmowych. Bardzo łatwo jest więc „przemycić” rybę do diety poprzez regularne jadanie filetów rybnych, na przykład z mintaja. Sposób ich przygotowania jest bardzo prosty i wystarczy około pół godziny, by móc cieszyć się z pożywnego i przede wszystkim smacznego obiadu jakim niewątpliwie jest filet z mintaja z żółtym serem.

To, co powinniśmy zrobić najpierw to oczywiście umyć, osuszyć i oprószyć solą oraz pieprzem rozmrożone wcześniej filety. Dla smaku warto każdy filet przynajmniej z jednej strony posmarować musztardą, a następnie na tej samej stronie dodać zioła prowansalskie oraz plasterek sera. Kolejny krok to zrobienie panierki, do czego potrzebna nam będzie jajko i bułka tarta. Filet moczymy w roztrzepanym jajku, a następnie dokładnie i z każdej strony obtaczamy go w bułce tartej.

Teraz pozostało już tylko usmażyć rybę na rozgrzanej patelni z tłuszczem – filet należy smażyć z obu stron do momentu, w którym panierka nabierze złocistej barwy. Warto pamiętać o tym, aby po usmażeniu ryby wystawić je na papierowy ręcznik, dzięki czemu osączymy je z nadmiaru tłuszczu. Całość zwyczajowo podaje się z ziemniakami lub frytkami oraz surówką. I tak oto w bardzo prosty sposób możemy cieszyć się szybkim i pysznym daniem rybnym, które zasmakuje nie tylko dzieciom, ale też dorosłym i może stanowić o bardzo przyjemnym posiłku obiadowym.