kukania

Dania z mrożone - szef kuchni poleca

Herbata to jeden z najpopularniejszym ciepłych napojów. Wypijana przynajmniej raz dziennie do śniadania, to niemal poranny rytuał. Na rynku dostępnych jest mnóstwo odmian i gatunków – który więc wybrać, żeby nie zaszkodzić zdrowiu, a wspomóc je? Długo parzona herbata czarna, wbrew opinii, nie działa toksycznie. Nie jest też bardziej szkodliwa od herbaty zielonej, czy czerwonej. Czarny napar z uwagi na zawartość teiny pobudza i poprawia koncentrację, a także wzmacnia naczynia krwionośne. Zielona herbata dodatkowo pobudza metabolizm i wspomaga wydalanie toksyn z organizmu.

Niestety, silne przedawkowanie może niekorzystnie wpływać na działanie nerek. Herbata biała, oprócz unikalnego smaku, odstresowuje i uspokaja. Doskonale chroni przed wolnymi rodnikami, przez co nazywana jest eliksirem młodości. Czerwona herbata polecana jest zwłaszcza osobom na diecie, ponieważ przyspiesza metabolizm. Co ciekawe, systematyczne picie herbaty zmniejsza ryzyko zawału, a wypijanie kilku łyków dziennie zielonego naparu – przyczynia się do obniżenia ciśnienia. Jedyny minus częstego picia herbaty to zmniejszenie przyswajania żelaza z pokarmów.

Dlatego warto zrezygnować z picia jej w czasie posiłków.