kukania

Dania z mrożone - szef kuchni poleca

Tłuszcze są niezbędne dla organizmu. Odpowiadają za prawidłowe trawienie, dodają energii, chronią przed zimnem.

Gdyby nie one, nie byłoby możliwe przyswojenie przez organizm witamin A,D,E,K. Dlatego zamiast głowić się, jak wyeliminować z diety tłuszcze, lepiej zastanowić się, czym zastąpić te szkodliwe.

Tłuszcze dzielimy na nasycone (głownie pochodzenia zwierzęcego) i nienasycone (roślinne). Najodpowiedniejsze dla organizmu i zdrowia są nienasycone, które kojąco działają na serce, zwiększają odporność i poprawiają ogólną kondycję organizmu.

Pierwszym krokiem jest zamiana majonezu na oliwę z oliwek, która zapobiega np. miażdżycy.

Kolejna – ograniczenie spożywanie mięsa na rzecz ryb. Jedzone dwa razy w tygodniu ryby morskie są cennym źródłem tłuszczów Omega-3.

Między posiłkami warto sięgać po orzechy zawierające kwasy tłuszczowe Omega-6. Co ważne – tłuszcze nienasycone używamy na zimno.

Pamiętajmy, że częste stosowanie nasyconych kwasów tłuszczowych prowadzi do otyłości i niekorzystnie działaj na serce, a także podnosi poziom cholesterolu.