kukania

Dania z mrożone - szef kuchni poleca

Jeśli lubisz jeść zdrowo i dbasz o dobrą formę, z pewnością na twoim stole często królują warzywne sałatki i surówki. Te proste w wykonaniu i uniwersalne dodatki idealnie komponują się z daniami obiadowymi. Surówki i sałatki są cennym źródłem witamin i mikroelementów. Spożywając je często, zadbasz o swoje zdrowie.

Popularna marchewka starta na tarce i wymieszana z jabłkiem to prawdziwy eliksir młodości. Dzięki zawartej w marchewce witaminie A zapewnisz sobie piękną cerę. Jabłko z kolei ma właściwości odtruwające organizm. Warto docenić też połączenie pomidora i cebuli.

Pomidory zawierają sporo potasu, który zapobiega skurczom mięśni, zmęczeniu czy obrzękom rąk i nóg. Cebula zaś jest bardzo zdrowym warzywem, gdyż łagodzi objawy infekcji, oczyszcza krew i chroni przed nowotworami. Jeśli chcesz wzbogacić swój obiad zdrowymi, świeżymi warzywami w postaci surówek i sałatek, masz szerokie pole do popisu. Korzystaj z tego do woli.

Najlepiej bowiem jest spożywać warzywa na surowo. Są wtedy najbardziej wartościowe.